Anmeldelse: Robin Hood

Af Ninette Marie Hemmingsen

I år fejrer Eventyrteatret sit 30-års jubilæum og i denne anledning kan de talentfulde børn og unge opleves i teatrets eventyrlige opsætning af Robin Hood i Glassalen i Tivoli.

Stemningen i salen er fortryllende! Man mærker hvordan scenekunsten har været savnet under den lange nedlukning, og man mærker den spænding og fejringsglæde der ligger i hele opsætningen. Sammen drages vi, store som små, ind i teatrets eventyrlige univers, og pludselig er vi i Sherwoodskoven. Pludselig er vi en del af en gammel velkendt fortælling, en fortælling om det gode og det onde. Eller det sidder vi voksne måske naivt og tror, men gennem forestillingen går det op for os, at Eventyrteatret har mere på hjertet end blot en fortælling om det gode og det onde.

Da Robin af Locksley vender hjem til England efter at have tjent i korstogene, finder han ikke just tingene som han efterlod dem, og der går da heller ikke længe før han bliver erklæret fredløs og må flygte ud i Sherwoodskoven. Denne begyndelse kender vi, og på mange måder mødes vi også af den velkendte fortælling om Robin Hood, men alligevel er denne forestilling så meget mere!

Eventyrteatrets Robin Hood er nemlig fyldt med både modige helte og heltinder. Den oser simpelthen af girl power, og det er dejligt forfriskende at se. Med stor indlevelse fra de dygtige børn og unge mennesker bliver vi underholdt og inspireret af dette nye pust til den gamle fortælling om Robin Hood.

En stor cadeau til Eventyrteatrets kostumier Christine Brincker for de fascinerende smukke kostumer, som gjorde alt på scenen så levende og fortryllende at kigge på. Og ikke alene var det en fortryllende flot forestilling, men den var så fuld af liv og glæde, at både jeg og min 9-årige niece var varme helt inde i sjælen, da vi gik. På fantastisk vis og med snilde for både sang og kostumer får Eventyrteatret tryllet den velkendte fortælling om til en fangende forestilling med humor og højt humør for både store og små.

Det er synd, hvis man går glip af denne perle. Så skynd jer at få børnene i tøjet og så afsted med jer. Jeg er sikker på, at alle i familien vil nyde tiden i selskab med Eventyrteatrets Robin Hood og gå derfra med højt humør!

Hvem: Eventyrteatret
Hvor: Tivoli, København
Hvornår: 9. – 24. okt. 2021